Japán Szakos Tanulmányaim

ELTE Japán, Josai tanulmányok Japánban és KRE Japanológia mesterszak

Az első hónapom Japánban

Leave a comment

20160905_123827

Már több, mint egy hónapja megérkeztem Japánba, de még nem volt időm rendesen megírni ezt a bejegyzést. Most pótolom.  Sajnos nagyon izgalmas élménybeszámolóval nem fogok tudni szolgálni, mert jóformán semerre nem jártam a szállásom közvetlen környékén és az egyetemen kívül. Hogy miért, arra majd kitérek egy kicsit később. Szóval szeptember 6-án érkeztem meg. A repülőút Zürichen keresztül hosszú és fárasztó volt. Korábban már kétszer jártam Japánban rövidebb időre, és egyszer Austrian Airlines géppel utaztam, amivel többé utána nem nagyon akartam, mert kényelmetlen és zajos volt. Ezúttal a Lufthansa-nál vettem meg a jegyet és a SwissAir járatán utaztam. Az átszállásra nem kellett sokat várni, és az Airbus klasszisokkal kényelmesebb volt, mint az Austrian Airlines-é. Viszont egy kisgyerek szünetekkel, de végigsírta az utat, és rettentő hideg volt a repülőn, így alig aludtam. A gép Oroszország felett ment 20160905_234501javarészt, de mivel középen ültünk, nem tudtam kinézni. Meg végig világosban repültünk, ezért le kellett amúgy is húzni a redőnyt vagy mit. Zürichből 13:00-kor indultunk, Tokióba másnap 7:50-re érkeztünk meg. A 7 órás időeltolódás miatt ez nagyjából 12 órás út volt. Ez csak a Zürich-Tokió táv. A teljes utazás átszállással együtt jó 15 óra. El tudjátok képzelni, milyen iszonyat fáradtak voltunk, amikor megérkeztünk 🙂 Két ELTE-s csoporttársammal együtt jöttem, és amikor kiléptünk a gépből, megcsapott az oltári hőség. Míg a gépen nagyon fáztunk, addig Japánban párás dögmeleg fogadott. A tranzitból kifele jövet készítettek rólunk fotót és ujjlenyomatot is vettek, valamint ki kellett tölteni a gépen is egy belépésre vonatkozó papírt (hol fogsz lakni és mit fogsz csinálni, stb…), illetve a tranziton is. Pár percen belül kaptunk egy Residence Card-ot (lakcímkártya, ezt kell mindenhova magammal vinnem), amin rajta van, hogy mennyi időre szól a vízumom, hol 20160906_012600.jpglakom, stb… Összeszedtük a csomagjainkat, majd a Josai emberei szedtek össze minket, de sajnos itt búcsút kellett vennem Ádámtól és Dorinától, mert ők egy másik busszal mentek Togane-ba, én pedig felszálltam a Tokióba tartó buszra, ahol nem ismertem senkit. Nagyon sokat, órákat kellett várni, mire elindult a busz, már délután volt, mire Tokióba érkeztünk, ahol mindenki megkapta a lakáskulcsát, és szépen beköltöztünk a három szobás apartmanokba, amiket a használatunkra bocsátottak. Ekkor ismerkedtem meg az egyik lakótársammal, Mariettával, és nagyon megnyugodtam, hogy egy normális emberrel kerültem össze. A másik lakótársam, Alíz, aki legnagyobb megelégedésemre szintén normális ember, este érkezett csak meg. Szóval örültem, hogy jó fejekkel hozott össze a sors, hiszen nagyon nem mindegy, hogy kikkel kell eltöltened a hátralévő egy évet 🙂 Sajnos nem pihenhettünk le azonnal, pedig nagyon híján voltam az alvásnak. Költözés, dobozolás miatt már egész előtte lévő héten keveset aludtam, a repülés előtt pedig kb. csak 3-4 órát. Tartottak számunkra egy eligazítást, ahol pár hasznos tudnivalót elmondtak, illetve kitöltöttük a még kitöltetlen papírokat. Rögtön be kellett fizetnünk egy 12 ezer yenes tagsági díjat, és megtudtam, hogy nem fogok tudni azonnal bérletet venni sajnos, mert ahhoz kell az egyetemtől egy igazolás, valamint a diákod, amink akkor még nem volt. Így két hétig jeggyel kellett utaznunk, ami nagyon drága, 640 yen (kb. 1800 Ft) naponta. 20160913_105920.jpgA második napon volt a külföldi diákoknak az évnyitó ünnepség. Maga az évnyitó után svédasztalos érkezés volt, illetve bemutatkoztak a különféle nemzeteket képviselő diákok. ekkor még nagyon a jetlag-gel küzdöttem, illetve igazából még hetekig küzdöttem vele. Az első héten nem voltak tanóráink, helyette eligazítás volt. Illetve volt egy French Cafe nevű rendezvény, amin jelen kellett lennünk. Ott kaptam egy édességes ajándékcsomagot 🙂 Az eligazítások közepette el kellett döntenünk, hogy a kötelezőkön felül milyen órákat veszünk fel. 5 japán óránk van, amin könyvből tanulunk (Tobira). Az első pár hétben probléma volt az egyik japán órával, mivel egy időpontra került a csütörtöki japán óra és a Project Research, és a kettő közül a Project Research a fontosabb, egyelőre arra kell bejárnunk. Most október közepén úgy néz ki, hogy kedd első órában lesz megtartva az a mostoha sorsú japán óra. Az órákról egy külön bejegyzésben fogok majd írni. Van még egy Japanese Research óra is, így összesen 7 óránk van alapból. Mindenképp 10-et kell teljesítenünk egy félévben, így fel kell venni még három Global Collage (angol nyelvű) vagy sima (japán nyelvű) órát. Na szóval nem unatkoztam eddig egy percet sem. Ami még nagyon más, mint otthon, hogy itt van ki és becsöngetés az egyetemen. 5 periódusban vannak órák 09:30-tól este 18:10-ig. Illetve valójában még van, aki azután is, illetve szombaton is tart órát.

DSC_9634.JPGEnnyit az órákról, arról még úgyis fogok írni. Mit is láttam szeptemberben? Hát nem sokat. Az első másfél héten volt csak időnk, de akkor meg még nagyon fáradtak voltunk a repülőút után. Szétnéztünk a környéken. Egy rövidebb sétával el lehet jutni az Arakawa folyóhoz. Igazából maga az Arakawa annyira nem látványos, egy töltést húztak rajta hosszába, ami fölött egy autópálya fut, egy szinttel lejjebb keresztben pedig hidak vezetnek át Edogawa-ból Koto-ba. Mi Edogawa városrészben lakunk, ami metróval nagyjából 45-50 percre van az egyetemtől :S Szóval napi minimum másfél órát látom a metró alagutakat. Még nem sokkal ideérkezésünk után elgyalogoltunk Edogawa-ku városrészből előbb Asakusa városrészbe a Kaminarimon-hoz, majd onnan tovább Akihabara Electric Town-ba. A Google Maps szerint Asakusa-ig kb. 2 óra gyalog az út. Igazából hazudott, mert nagyjából 5 és fél óra volt… Jó, ezt úgy kell elképzelni, hogy előbb felmentünk a Funabori Tower Hall-ba, ami egy kilátó, és onnan már el lehetett látni a Tokyo Sky Tree-ig. Mivel úgyis arra kellett menni, szó szerint elindultunk toronyiránt. DSC_9705.JPGViszonylag könnyű volt tartani az irányt, de úgy éreztük, több óra után sem jutottunk hozzá közelebb. Megálltunk még egy bevásárló központban is, illetve egy parkban is, szóval mondjuk számoljuk úgy, hogy a séta jó 4 órás lett volna pihenők nélkül. Mire odaértünk az Asakusa-i piachoz, a Sensoji templom már bezárt… Ezután pedig már teljesen sötét volt, mire megérkeztünk Akihabara-ba, ahol kb. csak a Yodobashi Camera-ba mentünk be. Összesen 19 km-et sétáltunk. Az izomláz két nappal később jött ki rajtam 😀 Ezután még egyszer, egyik este felmentünk megint a Tower-be, hogy esti kivilágításban is lássuk a várost, bár a Sky Tree tetejéről majd látványosabb lesz. Bár oda még nem tudom, mikor fogok tudni eljutni. Egyik este elmentünk megint Akihabara-ba, mert odáig ingyen el lehet menni a bérlettel. Iwamotocho állomás egy köpésre van a Shosen Book Tower-től, amiben meg szerettem volna venni a japán könyvemet, de sajnos hiánycikk volt. És ha már ott voltunk, tettünk egy kis kitérőt az Animate nevű otaku paradicsomban is 🙂 Mivel nem tudtuk pontosan, hogy mikor kapunk pénzt, és csak egy havi fizetésre számítottunk, az első hónap pedig nagyon költséges volt, így inkább csak a nyálunkat csorgattuk. Viszont mindenesetre egy érdekes jelenetnek lehettünk tanúi 🙂 Láttunk egy pasast, aki kacsát, igen, kacsát sétáltatott Akihabara-ban! XD 14361329_1275170102496029_2639173673910065862_oKonkrétan így kell elképzelni a köztem és Alíz közötti szóváltást a kacsa láttán:

Én: – Nézd, az a fickó egy játékkacsát sétáltat. (azért azt furcsának találtam, hogyan működik egy játékkacsa)
Alíz: – Az egy igazi. (komoly hangon)
Én: – Ne máááár! 😀

Szóval érdemes nyitott szemmel sétálni 🙂 A kacsának egyébként még lábbelije is volt!

És akkor most jöjjön még pár kép, amit Asakusa felé menet, illetve Asakusa-ban fotóztam:

dsc_9684DSC_9689.JPGDSC_9701.JPGDSC_9714.JPGdsc_9715

 

Leave a Reply

