Japán Szakos Tanulmányaim

ELTE Japán, Josai tanulmányok Japánban és KRE Japanológia mesterszak

Negyedik szemeszter minoros órák és vizsgák

Leave a comment

A japán szakos tárgyakra is eleget kellett tanulni, de a minor sem volt túl egyszerű. Igazából rájöttem, hogy jobban jártam volna, ha inkább meghagytam volna a kínait, de már mindegy.

Stílus és írásgyakorlat:
Ez igazából egy harmadéves tárgy, de felvettem előre. Az órák érdekesek voltak, a félév folyamán pedig a csoport közösen írt egy szappanoperát. Tehát párban kellett dolgozni és tovább kellett írni az előtted lévő pár részletét. Hát nem semmi sztorit hoztunk össze 🙂 Az órákon pedig átnéztük, hogy milyen stílusokban lehet írni és mikre kell odafigyelni. A vizsga kicsit nehéz volt. Korrektúrázást is tanultunk és egy oldalnyi korrektúrázandó szöveget kaptunk. Meg kellett találni és javítani a hibákat és nagyon oda kellett figyelni. Voltak olyan dolgok, amiket nem gondoltunk volna hibának, de mégis azok voltak. 4-es lettem sajnos.

Mai magyar művelődés:
Az órán nem erről volt szó, így nem jártam be, helyette inkább a szakszöveget fordítottam. A vizsgára három tételt kellet kidolgozni és azokat megtanulni. Egy magyar filmrendező, egy ma is működő színház és egy még futó irodalmi folyóirat. Nagy nehezen sikerült eldönteni, hogy mik legyenek. Színháznak a Pesti Magyar Színházat választottam, mert ott már jártam. A folyóirat a Jelenkor lett, mert arról találtam a legtöbb infót a neten. A filmrendező nehezebb téma volt. Nem akartam olyat, akinél bele lehet folyni a politikába, mert abban egyáltalán nem vagyok otthon. Szóval végül Bujtor Istvánt választottam, mert amellett, hogy színész és szinkronszínész is volt, filmeket is rendezett. Egyetlen magyar filmet sem nézek, így ilyen szempontból mindegy volt, hogy kit választok. Őt viszont nagyon ajánlották. A vizsgán a tanár úr gyakorlatilag beszélget az emberrel és nagyon jól elbeszélgettünk, még részleteket is mesélt Bujtor filmjeiből. 5-öst kaptam.

Elektronikus kiadványszerkesztés:
Nem sok köze volt az óra címének az óra tartalmához. Azt mondta a tanár úr, hogy erről nem lesz szó, mert ez egy 2 éves OKJ-s képzés és úgysem tudja elmondani 10-12 óra alatt. Ehelyett sima szövegszerkesztést vettünk és a Szerkesztők kézikönyvéből kellett elolvasni részleteket. Emellett beadandó is volt, ahol nem tudtuk, hogy egész pontosan mit kéne a szövegen megszerkeszteni :S Szóval így a beadandónál nem nagyon születtek kiváló eredmények. Sajnos az nekem is lehúzta a jegyem egyenesen egy 3-asra 😦 Szó volt róla, hogy elmegyünk egy szerkesztőségbe, amit nagyon hasznosnak éreztem volna, de erre mégsem került sor 😦 Én meg már a találkozó helyén voltam és akkor vettem észre, hogy kaptunk egy e-mailt, miszerint elmarad a program.

Médiaismeretek:
Az óráknak csak egy részére tudtam sajnos bejárni, pedig szerintem mindig nagyon érdekes témákról beszélt az előadónk. Médiatörténetről, a média hatásairól és ilyesmikről volt szó. Annak ellenére is tetszett ez az óra, hogy alapvetően nem érdeklődöm a média iránt. A vizsgáról nem sok jót hallottam, sokan szoktak bukni. Kellett írnunk egy beadandót amit a vizsgára el kellett vinni, ahol egy pár kifejtős kérdést kaptunk, amikre nagyon hosszan válaszoltam. Viszont az egyik kérdésnél azt hiszem félreértelmeztem a kérdést és másra válaszoltam. Valószínűleg tényleg ez lehetett a helyzet, mert 3-ast kaptam 😦 De legalább nem buktatott meg. Azok után, hogy azt hallottam, úgy is simán buktak, hogy alaposan felkészültek, ennek is örülni kell.

Művelődéstörténet:
Erre az órára sajnos egyáltalán nem tudtam bejárni, mivel pont ezzel egy időben volt a japán szakszövegolvasás. Emiatt eléggé pánikban voltam, mert nem nagyon tudtam, hogyan gereblyézzem össze a tételekre a kidolgozáshoz szükséges anyagokat. Kaptam szerencsére órai jegyzeteket, de voltak bennük ellentmondások és volt olyan kérdés, amire alapos keresés után sem találtam konkrét választ. A témakörök egyébként eléggé változatosak voltak, a magyar őstörténettől kezdve a keresztes lovagokon és a középkori oktatási viszonyokon át a dualizmus kori lakáshelyzetig. Két hetet készültem csak erre az egy vizsgára, ami rekord, mert még soha semmilyen vizsgára nem készültem ennyit. Teleírtam 3 oldalt, de így sem tudtam eldönteni, hogy valóban azt írtam-e le, amit kellett volna. Viszont szerencsére igen, így 5-öst kaptam.

Ennyi minoros tárgyam volt, akkor ezzel mindent leírtam a 4. szemeszterről.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s